Afspraak maken – Huisartsenpraktijk Nieuw Huys – Horst

Afspraak maken

Het maken van een afspraak kan iedere ochtend tussen 8.00-12.30 uur telefonisch via de assistente op 077-4658999, optie 2 u kunt ook via het patiëntenportaal een afspraak inplannen. Normaal duurt een afspraak bij de arts 15 minuten per patiënt en per klacht. Wij verzoeken u beleefd om aan de doktersassistente telefonisch door te geven voor wie de afspraak is en bij welke huisarts. De assistente kan u ook vragen naar de reden van uw komst, dit i.v.m. stroomlijning van het spreekuur. Het is overigens niet de bedoeling om op de afspraak voor 1 persoon met meerdere personen te komen, u dient dan ook een afspraak te maken voor de andere personen waarmee u komt. Heeft u meerdere problemen, geef dat dan ook door aan de assistente omdat 15 minuten dan snel te kort is.
Wilt u gebruik maken van een beeldbel consult, geef dit aan bij de assistente. Een beeldbel consult kan ook handig zijn als bijvoorbeeld familieleden of zorg bij de afspraak aanwezig willen zijn maar op hetzelfde tijdstip niet de mogelijkheid heeft om naar de praktijk te komen.

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw huisarts te spreken, namelijk;

  • Een afspraak op het spreekuur met de huisarts
  • Een telefonische afspraak met de huisarts
  • Een videoconsult met de huisarts
  • Een e-consult met de huisarts

Wij streven er na om binnen 2 werkdagen het e-consult te beantwoorden.

Zoals u weet is er een landelijk te kort aan huisartsen, dit kan er voor zorgen dat de wachttijd bij uw eigen huisarts op kan lopen. Hierdoor kan het voorkomen dat u bij een andere arts wordt ingepland welke wel nog voldoende beschikbaarheid heeft.

Triage in de huisartsenpraktijk: wat is triage?

Wanneer u de huisarts belt, krijgt u een van onze doktersassistentes aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.
Triage zorgt er voor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven. Het gaat er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bv. bij spoed snel een afspraak of een spoedvisite), en bij de juiste hulpverlener. Het is niet de bedoeling dat de doktersassistente de diagnose gaat stellen.
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen zal de doktersassistente u een aantal vragen stellen.

Enkele handige website waarmee wij als huisartsenpraktijk veelvuldig mee werken zijn

Moet ik naar de dokter?
Thuisarts.nl
GP info