Patiënten portaal
Huisartsenpraktijk Nieuw Huys biedt patiënten de mogelijkheid om gebruik te maken van het patiënten portaal. Het patiënten portaal is een beveiligde digitale omgeving waar u uw medische dossier kunt inzien.
Wat kan ik doen met het patiënten portaal?
Met het patiënten portaal heeft u direct inzage in uw medisch dossier en kunt u:
- Zelf afspraken inplannen
- Een vraag stellen via een e-consult
- Herhaalrecepten aanvragen
- Uw medische gegevens inzien
In uw medische gegevens ziet u niet uw volledige medisch dossier, maar de diagnose (deze wordt weergegeven doormiddel van een landelijk codesysteem) en het advies van de huisart. U ziet dus niet de volledige notitie van de huisarts.
Wie kan het patiënten portaal gebruiken?
U kunt gebruik maken van het patiënten portaal van huisartsenpraktijk Nieuw Huys:
- Als u als patiënt geregistreerd bent bij huisartsenpraktijk Nieuw Huys
- Beschikt over een computer of tablet of smartphone met internetverbinding
- In het bezit bent van een DigiD met extra controle voor SMS of de DigiD app
Kan ik inloggen op het portaal van iemand anders (als gemachtigde)?
Indien u als ‘wettelijke vertegenwoordiger’ van een patiënt gemachtigd bent, dan kunt u namens de patiënt in het patiënten portaal van de patiënt kijken.
Hoe kunt u gebruik maken van het patiënten portaal?
Het patiënten portaal is bereikbaar via een smartphone, computer of tablet via de app HiX Patiënt of via internet.
Veilig inloggen via het internet met DigiD:
Klik hier om naar het patiënten portaal te gaan. U logt daarna in met uw persoonlijk DigiD account.
Veilig inloggen via de app HiX patiënt:
U doorloopt eerst eenmalig eerst een aantal stappen. Daarna kunt u voortaal met uw eigen gekozen inlogcode via de app rechtstreeks in uw portaal.
Stap 1:
Zoek in uw app store naar: HiX Patiënt en download de app.
Voor IOS (Apple): HiX patiënt app store
Voor Android (o.a. Samsung): HiX patiënt playstore
De app ziet er zo uit:
Stap 2:
Open de app en kies een persoonlijke, 5 cijferige inlogcode. Bevestig deze door de code nogmaals in te voeren. Onthoud deze code goed, want met deze code kunt u voortaan inloggen in de app.
Stap 3:
Klik op het plusje om het patiënten portaal van onze huisartsenpraktijk toe te voegen aan de app. Selecteer vervolgens ”Scan de QR code” en scan onderstaande QR code:
U komt nu op de inlogpagina van het patiënten portaal en bovenaan ziet u het logo van Cohesie huisartsenzorg. Dit logo ziet u straks ook terug in de app na de koppeling met het portaal. Het logo ziet er zo uit:
Stap 4:
Log in met uw DigiD op het portaal van de huisartsenpraktijk. Het inloggen met uw DigiD doet u eenmalig. In het vervolg kunt u gewoon inloggen met de inlogcode die u bij stap 2 aanmaakt.
Stap 5:
De app is nu klaar voor gebruik. Na activeren verschijnt het logo op uw startpagina van de app. Bij aanklikken van het logo gaat u meteen naar uw eigen dossier.
Contact
Heeft u vragen over inloggen op het patiënten portaal? Stuur uw vraag in via algemeennieuwhuys@cohesie.org of neem contact op met een van onze assistentes via het algemene telefoonnummer.
Meteen weten of u een afspraak moet maken bij de huisarts?
Kijk op de site Moetiknaardedokter.nl
Door middel van eenvoudige vragen kunt u zelf al beoordelen óf en wanneer u contact op moet nemen met de huisarts.
Kijkt u ook eens op de site Thuisarts.nl
Thuisarts.nl geeft antwoord op vragen over ziektes en gezondheid. U vindt er betrouwbare informatie in begrijpelijke taal.